Dla szkół
W naszej ofercie edukacyjnej znajdują się lekcje dotyczące zarówno religii, tradycji i kultury polskich Żydów, jak i lekcje podejmujące problematykę Zagłady , w tym najważniejsze dla Muzeum – lekcje na temat warszawskiego getta – życia codziennego w getcie, trudnych dylematów moralnych, stojących przed żyjącymi w czasach wojny ludźmi, uwarunkowań politycznych i historycznych Zagłady.Proponujemy również zajęcia pogłębiające wrażliwość, empatię i chęć niesienia pomocy, kształtujące postawy otwartości, tolerancji i akceptacji dla odmienności etnicznej, religijnej i kulturowej, uświadamiające niebezpieczeństwa związane ze stereotypizacją i uprzedzeniami, ukazujące przyczyny i konsekwencje rasizmu i antysemityzmu.

OFERTA EDUKACYJNA DLA DZIECI Z KLAS I-III (7-10 LAT)
- Ryfka, Malka, Icek, Mosiek – kto kryje się za tymi imionami?
- Planujemy dzień świąteczny dziecka żydowskiego.
- Przygotowujemy menu na szabat dla żydowskiej rodziny.

OFERTA EDUKACYJNA DLA DZIECI Z KLAS IV-VIII (11-14 LAT)
- Judaizm bez tajemnic – wszystko, co chcieliście wiedzieć o Żydach, a baliście się zapytać
- Co znaczy zostać zamkniętym wbrew swej woli – czym było getto w czasach Zagłady?
- Kiedy dziecko przejmuje rolę dorosłego … dzieci w getcie
- Bohaterowie getta: Anna Braude – Hellerowa, Adina Blady – Szwajger, Janusz Korczak, Irena Sendlerowa, Emanuel Ringelblum, Marek Edelman

OFERTA EDUKACYJNA DLA MŁODZIEŻY ZE SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH (15 – 19 LAT)
- Czy można oceniać ludzi w sytuacjach granicznych? Adam Czerniaków, Artur Rosenzweig, Chaim Rumkowski (lekcja przeznaczona dla uczniów ostatniej klasy szkoły ponadpodstawowej)
- Dwa powstania warszawskie – o co walczyli powstańcy w getcie, jaki był cel powstania warszawskiego?
- Pomóc, wydać czy minąć obojętnie – różne postawy ludności polskiej wobec tragedii Żydów
- Sztuka wynaturzona w czasach nazizmu