Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w Programie FEnIKS
W celu wykonania obowiązku nałożonego przez art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. (RODO), w związku z art. 88 ustawy z 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027 (zwanej dalej „ustawą wdrożeniową”), informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych.
I. Administratorzy danych
Odrębnymi administratorami danych osobowych są:
1. Minister Funduszy i Polityki Regionalnej (MFiPR) – pełniący funkcję Instytucji Zarządzającej (IZ) Funduszami Europejskimi na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko 2021-2027 (FEnIKS 2021-2027), z siedzibą przy ul. Wspólnej 2/4, 00-926 Warszawa.
2. Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego (MKiDN) – pełniący funkcję Instytucji Pośredniczącej (IP) FEnIKS 2021-2027, z siedzibą przy ul. Krakowskie Przedmieście 15, 00-071 Warszawa.
3. Muzeum Getta Warszawskiego (MGW) – jako Beneficjent, z siedzibą przy ul. Zielnej 39, 00-108 Warszawa.
II. Cel przetwarzania danych
Państwa dane osobowe będą przetwarzane w związku z realizacją Programu FEnIKS 2021-2027, w szczególności w celu:
1. Umożliwienia realizacji zadań związanych z programem FEnIKS, w tym w zakresie monitorowania, ewaluacji, kontroli, audytu, sprawozdawczości oraz działań informacyjno-promocyjnych.
2. Realizacji Projektu nr FENX.07.01-IP.04-0003/24 pn. „Renowacja i rozbudowa zabytkowych budynków d. Szpitala Dziecięcego Bersohn i Bauman przy ul. Siennej 60/Śliskiej 51 w Warszawie wraz z ich adaptacją na cele wystawiennicze i edukacyjne oraz realizacja Mediateki – części wystawy stałej Muzeum Getta Warszawskiego”.
Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne do realizacji ww. celu. Odmowa ich podania jest równoznaczna z brakiem możliwości podjęcia stosownych działań.
III. Podstawa przetwarzania
Dane osobowe będą przetwarzane w związku z tym, że:
- 
Zobowiązuje nas do tego prawo (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) lub wykonujemy zadania realizowane w interesie publicznym (art. 6 ust. 1 lit. e RODO). Zobowiązania te wynikają z poniższych aktów prawa:
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2021/1060.
 - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2021/1058.
 - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) 2024/2509.
 - Ustawa z 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027.
 - Ustawa z 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.
 - Ustawa z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
 
 
2. Przygotowujemy i realizujemy umowy, których są Państwo stroną, a przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do ich zawarcia i wykonania (art. 6 lit 1 ust. b RODO).
3. W przypadku przetwarzania danych szczególnych kategorii (art. 9 RODO), podstawą prawną jest art. 9 ust. 2 lit. j RODO (przetwarzanie jest niezbędne do celów archiwalnych w interesie publicznym, do celów badań naukowych lub historycznych).
IV. Rodzaje przetwarzanych danych i ich pozyskiwanie
Możemy przetwarzać następujące rodzaje danych:
1. Dane identyfikacyjne (wskazane w art. 87 ust. 2 pkt 1 ustawy wdrożeniowej): m.in. imię, nazwisko, adres, adres poczty elektronicznej, numer telefonu, numer faksu, PESEL, REGON, wykształcenie, identyfikatory internetowe.
2. Dane związane z zakresem uczestnictwa w projekcie (wskazane w art. 87 ust. 2 pkt 2 ustawy wdrożeniowej): m.in. kwota wynagrodzenia, forma i okres zaangażowania w projekcie.
3. Dane widniejące na dokumentach potwierdzających kwalifikowalność wydatków (wskazane w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy wdrożeniowej): m.in. numer rachunku bankowego, numer uprawnień budowlanych, numer księgi wieczystej.
4. Dane dotyczące wizerunku osób uczestniczących w realizacji Programu lub biorących udział w wydarzeniach z nim związanych.
Dane pozyskujemy bezpośrednio od osób, których dotyczą, albo od instytucji i podmiotów zaangażowanych w realizację Programu, w tym w szczególności od wnioskodawców, beneficjentów, partnerów oraz wykonawców.
V. Odbiorcy danych osobowych
Państwa dane osobowe mogą być powierzane lub udostępniane:
1. Innym podmiotom, w tym ekspertom (o których mowa w art. 80 ustawy wdrożeniowej), którym zleciliśmy wykonywanie zadań w ramach FEnIKS 2021-2027.
2. Instytucjom Unii Europejskiej (UE) lub podmiotom, którym UE powierzyła zadania dotyczące wdrażania FEnIKS 2021-2027.
3. Instytucji Audytowej (o której mowa w art. 71 rozporządzenia nr 2021/1060). W przypadku FEnIKS 2021-2027 Instytucją Audytową jest Szef Krajowej Administracji Skarbowej.
4. Podmiotom, które wykonują dla nas usługi związane z obsługą i rozwojem systemów teleinformatycznych, a także z zapewnieniem łączności, np. dostawcom rozwiązań IT i operatorom telekomunikacyjnym.
5. Organom państwowym na podstawie i w granicach przepisów prawa.
VI. Okres przechowywania danych
Będziemy przechowywać dane osobowe zgodnie z przepisami o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz przez okres realizacji porozumienia/umowy o dofinansowanie, w tym co najmniej przez okres 5 lat od 31 grudnia tego roku, w którym IP dokonała ostatniej płatności na rzecz beneficjenta.
Okres przechowywania może być dłuższy w przypadku:
1. Postanowień umowy o dofinansowanie, które mogą przewidywać dłuższy termin przeprowadzania kontroli.
2. Przepisów dotyczących pomocy publicznej i pomocy de minimis (wówczas okres wynosi 10 lat od dnia jej udzielenia).
3. Przepisów dotyczących podatku od towarów i usług.
VII. Prawa osób, których dane dotyczą
Przysługują Państwu następujące prawa:
1. Prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii (art. 15 RODO).
2. Prawo do sprostowania swoich danych (art. 16 RODO).
3. Prawo do usunięcia swoich danych (art. 17 RODO) – jeśli nie zaistniały okoliczności, o których mowa w art. 17 ust. 3 RODO (np. gdy przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego lub do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym).
4. Prawo do żądania od administratora ograniczenia przetwarzania swoich danych (art. 18 RODO).
5. Prawo do przenoszenia swoich danych (art. 20 RODO) – jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) oraz w sposób zautomatyzowany.
6. Prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych (art. 21 RODO) – jeśli przetwarzanie odbywa się w celu wykonywania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej (tj. w celu, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. e RODO).
7. Prawo wniesienia skargi (art. 77 RODO) do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych – w przypadku uznania, że przetwarzanie Państwa danych narusza przepisy RODO lub inne przepisy prawa regulujące kwestię ochrony danych osobowych.
VIII. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
Państwa dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
IX. Przekazywanie danych do państwa trzeciego
Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej innej niż Unia Europejska.
X. Kontakt z administratorami danych i Inspektorem Ochrony Danych (IOD)
Pytania dotyczące przetwarzania danych osobowych należy kierować do Inspektorów Ochrony Danych Osobowych (IOD) poszczególnych administratorów:
- 
IOD Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej (MFiPR):
- pocztą tradycyjną: ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa.
 - elektronicznie: IOD@mfipr.gov.pl.
 
 - 
IOD Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (IP): pocztą tradycyjną:
- pocztą tradycyjną: ul. Krakowskie Przedmieście 15, 00-071 Warszawa.
 - elektronicznie: iod@kultura.gov.pl
 
 - IOD Muzeum Getta Warszawskiego (Beneficjent):
- pocztą tradycyjną: ul. Zielna 39, 00-108 Warszawa
 - elektronicznie: iod@1943.pl.
 
 
                